סדנה לעיצוב אתר הכיתה לקראת שנת הלימודים תש"ע
מטרת המפגש היום הכנת אתרי כיתה/ מקצוע לתחילת עבודה בשנת הלימודים תש"ע
אתר הכיתה/מקצוע כמה תפקידים ביניהם:
- מאגר מידע רלוונטי לתכנים הנלמדים
- ערוץ תקשורת בין המורה לתלמידים ולהוריהם
- סביבת למידה
בצפונט ישנן שלוש אפשרויות עקרוניות להוספת חומרים לאתר:
- קישורים – במדורים שונים לפי בחירת המורה
- דפי אינטרנט מקוריים- המלצת השבוע, משימות מקוונות.
- הודעות
בבואנו לתכנן את מראה ותוכן האתר עליינו לחשוב קודם כל על תכנים שברצוננו להעלות ולאחר מכן על אופן ארגונם באתר.
מערכת צפונט נותנת לנו דגם מובנה בו קטגוריות שונות לקישורים ומצד שני אפשרות ליצירת ועריכת דפים משלנו.
ניהול קישורים או הפניות נעשה דרך ממשק הניהול בשני אופנים.
- טיפול בקישורים קיימים – דרך רשימת הפניות
- הוספת קישור חדש – הוספת הפניה
* אין צורך למחוק הפניות ניתן להפוך אותן לפעילות או לא וכך לנהל את עדכון האתר.
רצוי לא להעמיס במספר ההפניות ולגוון במהלך השנה.
השלב הראשון יהיה להגדיר את הקטגוריות השונות שבהן נרצה לשבץ הפניות.
זה יכול להיות על פי מקצוע / תחום או על פי סוג ההפניות. מידע/ פעילות, וכו..
כל אחת מכן תערוך חשיבה ותרשום מספר קטגוריות שברצונה להפעיל באמצעות אתר הכיתה.
אני ממליצה להתמקד בשניים או שלושה תחומים.
למשל:
- התחום אותו אני מלמד בכיתה
- כישורי חיים / חברתי / ערכי : חינוך
- אוריאנות מחשב: כלים או חידושים ניתן לתת אחריות לתלמיד מוביל/ נאמן מחשב.
לאחר שהחלטנו על הקטגוריות נחליט היכן למקם אותן ונתאים את כותרות הכיתה לצרכינו.
ממשק ניהול-->ניהול כותרות כיתה.
ניתן לתת שם חדש ו/או להסתיר קטגוריות לא נחוצות.
* אני ממליצה לשנות את הכותרת "שולחן עבודה" לשם הכיתה+ שם המורה.
המלצת השבוע- זה שם לעמוד המרכזי של האתר. פה יש מקום לביטוי אישי של המורה.
הגדרת נושאים או תחומים להמלצת השבוע.
כדאי גם לחשוב על תדירות העדכון שאנו יכולות לעמוד בה. אולי לשנות להמלצת החודש. זהו מרכז האתר שמכוון ומוביל את ההתנהלות.
הודעות: להגדיר לעצמכן ובהמשך עם התלמידים. תדירות בדיקה יומי/ שבועי/ חודשי ואת המחוייבות להתעדכנות – יעילות העברת מסרים.
לחשוב על אפשרות של לוח מודעות שעליו גם התלמידים כותבים לא רק המורה. ומה יהיה מנגנון העברתן. יתכן שאפשר להתשמש בפורום קושרים קשר כלוח מודעות ודיונים חברתיים וערכיים בעוד שפורום שיעורי בית משמש להגשת עבודות מחד ודיונים/ עבודה לימודיים מצד שני.
משימות מקוונות
בין אם נפעיל משימות מקוונות באמצעות קישורים או באמצעות משימות מקוריות יש לארגן את המשימות בקטגוריות לצורך התמצאות.
כמו כן יש אפשרות לקשר משימה לקטגוריה/ מסך אחר כלומר לא תחת משימות מקוונות. אם בכוונתכן להנהיג משימה שבועית ניתן לפתוח לשם כך קטגוריה מיוחדת. ומובדלת.
צריך לחשוב על אפשרויות שיתוף תלמידים בבניית תכניי האתר ויצירת תחושת שייכות ושותפות. "האתר שלנו" כלומר לתת גם לתלמידים ואולי הורים במה ליצירת תכנים שיופיעו באתר.
לצורך למידה מעמיקה וניצול נכון הייתי ממליצה לבחור יעד/ מטרה לביצוע באמצעות האתר ולא לנסות לעשות הכל באתר. זה לא אפשרי ולא יעיל. עלינו תמיד לזכור את השקעת הזמן הנדרשת ולשקול עלות מול תועלת.
חומרי עזר:
סרטוני הדרכה להפעלת אתר כיתה בצפונט
מנפלאות העורך הסבר ויזואלי
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה